maanantai 12. joulukuuta 2016

Takaisin Napoliin

Saavuttuamme Ischialta majoituimme hieman kauemmaksi ydinkeskustasta viiden tähden Grand Hotel Parker'siin. Kohtelu oli todella ystävällistä ja vaikka olimme ajoissa, saimme heti huoneen. Huoneesta oli upeat näköalat kaupunkiin ja Vesuviukselle. Hotellin ylimmässä kerroksessa on George's-ravintola terasseineen, jossa tarjotaan myös aamiainen.

Näkymä hotellihuoneesta

Grand Hotel Parker'sin George's-ravintolan terassi

Illan hämärtyessä hotellin terassilla
Hotellin sijainti on siinä mielessä mielenkiintoinen, että lähellä sijaitsi myös funicolare-asema, jolla pääsi ylös Vomerolle. Vomerolta olisi päässyt toisella funicolarella alas keskikaupungille. Jatkoimme kuitenkin Castel Sant'Elmon linnakkeelle, joka tähdenmuotoisena vartio Napolia strategisella paikalla 250m korkeudessa. Muurilta avautuu upea näköala Napolinlahdelle.

Castel Sant'Elmon linnakkelta
Yli miljoonan asukkaan Napoli on laaja, ja siellä tulee käveltyä paljon. Samalla tulee tehdyksi yllättäviä löytöjä. Useimmat kaupunginosat ovat turvallisia, kunhan osaa varoa taskuvarkaita. Siis perustarkkaavaisuus mukaan. Älä ota mukaan kalliita koruja tai paljoa käteistä ja vältä syrjäisiä katuja siestan aikaan ja myöhään illalla.

Via Toledo

Espanjalaiset korttelit
Seuraavana päivänä päätimme shoppailla ja lähdimme juna-aseman tuntumasta linja-autolla La Reggia Designer Outlet-kylään lähelle Casertaa. Paikka on täynnä useita merkkiliikkeiden outletmyymälöitä. Söimme myös lounaan ostosten ohella. Linja-autolla pääsi myös takaisin kätevästi Napoliin. Kyyti on outletkylän järjestämä oma bussi, joka pysähtyy eri pysäkeillä kaupungissa. Saimme pysäkkien tiedot ja aikataulut hotellista olevasta käyntikortista.

La Reggia Designer Outlet

Aamulla runsaan aamiaisen jälkeen suuntasimme taksilla takaisin Capodichinon lentokentälle, josta meillä oli suora Finnairin lento Helsinkiin.